In navolging van onze collega's van het OCMW stapt ook de gemeentelijke administratie vanaf maandag 8 juni 2020 in een nieuw verhaal: wij ontvangen jou dan ook op afspraak. Zo willen we jou als klant een veilige én efficiënte dienstverlening op maat aanbieden, nu en in de toekomst.
Voortaan kan je bij al onze diensten uitsluitend terecht op afspraak. Dit zowel in het administratief centrum, het OCMW, het Huis van het Kind als het Kasteeltje.
Maar eerst...
1. Check het digitaal loket en onze website
Denk eraan: online heb je geen wachtrijen.
Maak het jezelf dus gemakkelijk en ontdek de vele mogelijkheden van ons digitaal loket.
Zo kan je snel én 'vanuit je kot' heel wat soorten dienstverlening aanvragen en allerlei officiële documenten bekomen. Je zal er versteld van staan hoeveel zaken je vanuit je zetel kan regelen.
Zoek je informatie of heb je een vraag over onze dienstverlening? Op deze website vind je alle basisinformatie over onze producten en dienstverlening.
2. Contacteer ons vooraf voor informatie
Heb je toch nog vragen of nood aan informatie? Vermijd een onnodige verplaatsing en contacteer ons eerst!
Voor heel wat zaken kan een medewerker jou eenvoudig via mail of telefoon verder helpen en is een afspraak dus niet nodig.
» Bekijk hier onze contactgegevens en openingsuren per dienst.
3. Samen op de afspraak
Voor een aantal zaken is een fysiek bezoek uiteraard wel noodzakelijk, bijvoorbeeld bij het inlezen van je vingerafdrukken voor je identiteitskaart.
Dan kan je zelf je bezoek inplannen.
Een afspraak maken heeft vele voordelen:
- je wordt geholpen op het afgesproken tijdstip en je hoeft dus niet lang te wachten,
- de ambtenaar die jou kan helpen is zeker aanwezig en kan zich voorbereiden om jouw vraag te behandelen,
- we kunnen je vooraf laten weten welke documenten je moet meebrengen,
- we vermijden onnodige drukte in onze gebouwen en houden zo met z'n allen afstand.
» Hoe maak ik een afspraak?
- met de dienst Burgerzaken:
- via de afsprakenmodule (klik door voor een overzicht van alle producten waarvoor je een afspraak kan maken via deze webtoepassing)
- telefonisch op 053 640 680
- persoonlijk aan het onthaal
- met de andere diensten:
- via ons webformulier
- op contacteer ons telefonisch:
-
- voor een bezoek aan het gemeentehuis (diensten Burgerzaken, Openbare Ruimte, Wonen & Ondernemen...): bel 053 640 680
- voor een bezoek aan het OCMW (sociale dienst, Samenleven): bel 053 663 363
- voor een bezoek aan het Huis van het Kind (dienst Opvoeden, kinderopvang): bel 053 641 470
- voor een bezoek aan het Kasteeltje (dienst Vrije Tijd): bel 053 645 400
-
Onze medewerkers zoeken samen met jou het ideale tijdstip om langs te komen.
» Het snelloket: voor snelle producten, ook zonder afspraak
Aan het onthaal in het gemeentehuis kan je nog altijd terecht voor ‘snelle producten’.
Hiervoor heb je geen afspraak nodig:
- afhalen van rijbewijs
- afhalen van reispas
- afhalen stickers wel/geen reclame
- afhalen afvalkalender
- afhalen gemeentelijke publicaties…
Bij een bezoek aan onze diensten vragen we met aandrang de voorzorgsmaatregelen strikt in acht te nemen:
- Kom op tijd (niet te vroeg, niet te laat). Meld je 5 minuten voor je afspraak aan het onthaal en je wordt naar het juiste loket of lokaal doorverwezen.
Wie te laat komt, dient een nieuwe afspraak te maken. - Kom indien mogelijk alleen, tenzij anders aangegeven door de dienst of wanneer je een tolk nodig hebt.
- Draag een neus- en mondbedekking, zoals een mondmasker, sjaal of bandana.
» Meer info over mondmaskers lees je hier. - Was je handen nogmaals bij het binnenkomen van het gebouw met de reinigingsgel.
- Volg de looproute of aangepaste signalisatie.
- Behoud steeds een afstand van minimum 1,5 meter van elkaar.
- Betalingen zijn enkel elektronisch mogelijk via Bancontact.
- Wie zich ziek voelt, blijft uiteraard thuis, annuleert zijn afspraak en kan eventueel al een nieuwe afspraak inplannen.