Een uittreksel uit het bevolkingsregister/vreemdelingenregister bevestigt dat een inwoner is ingeschreven in het bevolkingsregister/vreemdelingenregister.
Het attest bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals:
- naam en voornamen
- datum en plaats van geboorte
- rijksregisternummer
- de woonplaats
- burgerlijke staat
- beroep
- nationaliteit
- de datum sinds wanneer je ingeschreven bent in het bevolkingsregister/vreemdelingenregister.
Voorwaarden
De volgende partijen kunnen het uittreksel met betrekking tot jezelf aanvragen:
- jijzelf
- jouw wettelijke vertegenwoordiger (bv. ouder of voogd)
- bijzondere gemachtigden zoals een notaris of advocaat
- derden (bv. publieke of private instellingen) als de afgifte ervan voorgeschreven is door of krachtens de wet een derde persoon op voorwaarde dat die in het bezit is van een volmacht en de identiteitskaart (of kopie ervan) van de aanvrager.
Procedure
Je kan een uittreksel uit de registers aanvragen via ons digitaal loket.
Lukt dit niet? Dan kan je steeds een e-mail sturen naar burgerzaken@denderleeuw.be
We sturen je attest op per post of leggen het voor je klaar aan het onthaal.
Bedrag
Gratis
Dienst Burgerzaken
Kaart
50.883161450494, 4.0806312