Als je verhuist, moet je je nieuwe adres binnen de 8 werkdagen aangeven bij de dienst Burgerzaken van je nieuwe gemeente. Maar ook als je binnen Denderleeuw zelf verhuist moet je dit aangeven.
Procedure
Er zijn verschillende manieren om je adreswijziging door te geven:
- Je kan je adreswijziging doorgeven via ons digitaal loket
- Je kan de adreswijziging schriftelijk (e-mail) melden via burgerzaken@denderleeuw.be
Om de adreswijziging voor het hele gezin door te geven, volstaat het dat één van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet.
Om de adreswijziging te kunnen doorgeven, heb je een geldig identiteitsbewijs nodig met je rijksregisternummer.
Controle van domicilie en aanpassing identiteitsdocumenten
Na de aangifte controleert een wijkagent of een bevoegde ambtenaar of je werkelijk op het aangegeven adres je hoofdverblijfplaats hebt. Na deze controle word je ingeschreven op je nieuwe adres en word je uitgenodigd om je identiteitskaart op het gemeentehuis te laten aanpassen. Hiervoor heb je je elektronische identiteitskaart met pincode nodig.
Vanaf het moment dat je identiteitskaart aangepast is, kan je alle andere instanties van je adresverandering op de hoogte brengen.
Wat heb je nodig?
Je elektronische identiteitskaart met pincode.
Bedrag
Het aangeven van een adreswijziging is gratis.
Dienst Burgerzaken
50.883161450494, 4.0806312