Kun je door een brand, waterschade, een ontploffing, … niet meer in jouw woning verblijven? Dan kun je terecht in een noodwoning.
Een maatschappelijk werker van het OCMW helpt jou intussen bij het zoeken naar een duurzame oplossing.
Wie kan gebruik maken van een noodwoning?
Alle personen die door een noodsituatie niet in hun woning kunnen verblijven en die niet terecht kunnen bij familie, vrienden of kennissen.
Enkele voorwaarden:
- huurders moeten een huurcontract hebben dat reeds zes maanden loopt, uitgezonderd bij brand en/of overstroming
- bewoner(s) (eigenaar of huurder) moeten over geldige verblijfsdocumenten beschikken
- bewoner(s) moeten meerderjarig zijn
- bewoner(s) zijn bereid om te betalen voor de noodwoning
Hoe kan je gebruik maken van een noodwoning?
Het OCMW en de politie werken samen om burgers die getroffen worden door een noodsituatie op gelijk welk moment een noodwoning toe te wijzen.
Hoeveel kost het verblijf in een noodwoning?
Het OCMW vraagt een maandelijkse vergoeding voor het gebruik van een noodwoning.
Sociale dienst
Kaart
50.89321715379, 4.0639157
> Heb je nog geen persoonlijke dossierbeheerder?
In een eerste gesprek ('intake') luisteren we naar je vraag en gaan we na hoe de sociale dienst of de andere welzijnsdiensten je het best kunnen helpen. Maak hiervoor bij voorkeur een afspraak via bovenstaande contactgegevens. Het intakegesprek kan ook zonder afspraak tijdens de openingsuren van de dienst Intake.
> Heb je al een dossierbeheerder?
Maak dan rechtstreeks een afspraak met je persoonlijke dossierbeheerder.