Voortaan kan je bij al onze diensten uitsluitend terecht op afspraak. Dit zowel in het administratief centrum, het Sociaal Huis, het Huis van het Kind, 't Kasteeltje..., uiteraard tijdens de openingsuren.
Heb je een nieuw rijbewijs nodig? Wil je een openbaar onderzoek inkijken? Heb je een ander product nodig of wil je uitleg van onze deskundigen? Maak dan steeds vooraf een afspraak.
Maar check eerst ons digitaal loket: je kan er heel wat soorten dienstverlening aanvragen en allerlei officiële documenten bekomen. Je zal er versteld van staan hoeveel zaken je online kan regelen.
Hoe een afspraak maken?
met de dienst Burgerzaken
- Via onze online afsprakenmodule kan je meteen het juiste product aanduiden en het tijdstip uitkiezen dat je het beste past.
- Toch dringend nood aan een ander product? Contacteer ons op 053 640 680 of burgerzaken@denderleeuw.be.
met de andere diensten
- via ons afsprakenformulier
- telefonisch of per mail:
- Gemeentehuis: 053 640 680 - afspraak@denderleeuw.be
- Sociaal Huis: 053 663 363 - sociaalhuis@denderleeuw.be
- Huis van het Kind: 053 641 470 - huisvanhetkind@denderleeuw.be
- Kasteeltje: 053 645 400 - vrijetijd@denderleeuw.be
Onze medewerkers zoeken samen met jou het ideale tijdstip om langs te komen.
In ons digitaal loket kan je heel wat soorten dienstverlening aanvragen en allerlei officiële documenten bekomen. Je zal er versteld van staan hoeveel zaken je online kan regelen.
Het snelloket: voor snelle producten, ook zonder afspraak
Aan het onthaal in het gemeentehuis kan je nog altijd terecht voor ‘snelle producten’.
Hiervoor heb je geen afspraak nodig:
- afhalen van rijbewijs
- afhalen van reispas
- afhalen stickers wel/geen reclame
- afhalen afvalkalender
- afhalen stratenplan
- afhalen gemeentelijke publicaties…
Waarom werken op afspraak?
Een afspraak maken biedt heel wat voordelen:
- je wordt geholpen op het afgesproken tijdstip en je hoeft dus niet lang te wachten
- de ambtenaar die jou kan helpen, is zeker aanwezig en kan zich voorbereiden om jouw vraag te behandelen
- we kunnen je vooraf laten weten welke documenten je moet meebrengen
- we vermijden onnodige drukte in onze gebouwen en houden zo met z'n allen afstand.
- Let erop dat je stipt op tijd komt. Niet te vroeg, maar zeker niet te laat.
- Meld je 5 minuten voor je afspraak aan het onthaal en je wordt naar het juiste loket of lokaal doorverwezen.
- Let erop: wie te laat komt, dient een nieuwe afspraak te maken.
- Heb je een afspraak gemaakt via de afsprakenmodule? Breng dan de bevestigingsmail met QR-code mee. Aan de infozuil in de onthaalruimte kan je deze QR-code inscannen en krijg je meteen een ticket. Wacht met je ticket in de wachtruimte tot het nummer op het scherm verschijnt.
- Indien nodig, zorg ervoor dat je de nodige documenten bij je hebt.
- Verwittig onze diensten als je ziek bent. Je blijft thuis. We plannen een nieuwe afspraak voor je in.