Er werken heel wat diensten aan het welzijn van onze inwoners.
Voor de hulpvragen van de Denderleeuwenaren is de sociale dienst het eerste aanspreekpunt.
Onze maatschappelijk werkers streven naar een efficiënte dienstverlening op maat en werken daarom al enige tijd op afspraak. Zo kunnen ze voldoende tijd en aandacht schenken aan elke bezoeker en verdwijnen de soms lange wachttijden.
Nieuwe bezoekers worden eerst via een verkennend gesprek ('intake') ontvangen. De dienst Intake luistert naar je vraag en neemt graag de tijd om na te gaan of en hoe het OCMW je het best kan helpen. Dit kan zonder afspraak tijdens de openingsuren van de dienst Intake:
Voormiddag | Avond | ||
Maandag | 9.00 - 11.30 u | GESLOTEN | |
Dinsdag |
9.00 - 11.30 u |
GESLOTEN | |
Woensdag | 9.00 - 11.30 u | GESLOTEN | |
Donderdag | 9.00 - 11.30 u | 18.00 - 19.30 u | |
Vrijdag | 9.00 - 11.30 u | GESLOTEN |
Maar uiteraard kan je best ook aan afspraak maken indien mogelijk:
- bel naar 053 66 33 63 en vraag naar de dienst Intake
- mail naar vraag@ocmwdenderleeuw.be
- kom langs op het onthaal van het OCMW (Ten Kouter 20), tijdens de algemene openingsuren van het OCMW.
Heeft een maatschappelijk assistent je in het recente verleden al bijgestaan, dan maak je best meteen een afspraak met je persoonlijke dossierbeheerder.
Dat kan je door:
- te bellen naar 053 66 33 63 en vraag naar je maatschappelijk assistent
- langs te komen op het onthaal van het OCMW (Ten Kouter 20)
- te mailen naar je maatschappelijk assistent.
Naast de sociale dienst staat ook de dienst Samenleven, bijgestaan door tal van opbouwwerkers, tot je dienst.
Ook in De Palaver en het Huis van het Kind kan je terecht voor allerlei dienstverlening.