Via het digitaal loket kan je verschillende akten, vergunningen, documenten of andere dienstverlening online aanvragen.
Het grote voordeel? Ons digitaal loket is altijd en overal bereikbaar. Handig toch?
Voor ons digitaal loket gebruiken we verschillende systemen.
- Akten van de dienst Burgerzaken bijvoorbeeld worden volautomatisch aangeleverd via eGovFlow. » Meer info over eGovFlow lees je hier.
- Inschrijvingen voor sportkampen, vrijetijdsactiviteiten en kinderopvang gebeuren via de webshop van Recreatex. » Meer info over de webshop vind je hier.
- En voor andere diensten of documenten maken we digitale formulieren aan. » Meer info over onze e-formulieren lees je onderaan deze pagina.
Veilig aanmelden
Voor bepaalde aanvragen is het noodzakelijk om veilig aan te melden. Dit kan via diverse methoden: via de eID, via de app itsme, via digitale sleutels...
» Meer informatie hierover vind je op de website van CSAM.
» Meer informatie over de gratis app itsme
Werkwijze webformulieren
Hoe invullen?
Lees eerst grondig de informatie over het document of dienstverlening die je via het digitaal loket wil aanvragen.
Vul zeker alle verplichte velden in. Een verplicht veld wordt aangeduid met een *.
Uiteraard vul je ook alle andere velden in, indien die van toepassing zijn.
Bij sommige webformulieren kan je ook bijlagen toevoegen. Die kan je via de knop 'Bestand kiezen' uploaden vanop je computer.
Vergeet ook niet om je e-mailadres in te vullen. Let op dat je geen fouten typt! Als je een foutief e-mailadres ingeeft, krijg je geen bevestiging van het digitaal loket in je mailbox en kunnen wij je ook niet meer bereiken indien nodig.
Hoe verzenden (in 2 stappen)?
Wanneer je alle gegevens hebt ingevuld, klik je onderaan op de knop ‘Verzenden’.
Let op, je aanvraag is dan nog niet doorgestuurd! Eerst krijg je nog een overzichtsscherm en kan je je gegevens nog bekijken en eventueel aanpassen.
Na deze controle moet je nogmaals op de knop 'Aanvraag bevestigen' klikken.
Als je aanvraag goed verzonden is, krijg je hiervan een melding op de website zelf en een bevestigingsmail (naar het e-mailadres dat je hebt ingevuld).
Opgelet! Heb je die bevestigingen niet ontvangen, dan werd het e-formulier niet goed ingevuld. Je kan dat dan melden via e-mail naar webmaster@denderleeuw.be.
Als je e-formulier succesvol verzonden is, krijgt ook de bevoegde dienst hiervan een melding.
De diensten proberen de vragen dan binnen een aanvaardbare periode af te handelen.
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
De persoonsgegevens die je invult, worden enkel gebruikt bij het verwerken van de aanvragen in het digitaal loket.
Deze informatie wordt door het gemeentebestuur voor geen enkel ander doeleinde gebruikt en de informatie wordt niet ter beschikking gesteld aan derde partijen.
» Lees hier meer over ons privacybeleid.
Vragen?
Heb je nog vragen over de technische verwerking van documenten, aarzel dan niet contact op te nemen met de webmaster via webmaster@denderleeuw.be.